Mediáció

Mediáció

A mediáció legfontosabb céljai:

  • javítani a felek közti kommunikációt és segíteni megfogalmazni a problémákat, feltárni a szükségleteket
  • elősegíteni az együttműködést, feltárni a felek szükségleteit, igényeit
  • segíteni, hogy megtalálják a mindkét fél számára elfogadható és előnyös megoldást

Ki a mediátor és mit csinál?

A mediátor egy pártatlan harmadik fél, a konfliktuskezelés szakértője. Segít tisztázni a helyzetet és a konstruktív kommunikációt. Strukturálja a beszélgetést, a megoldás megtalálása érdekében.

A konfliktus szinterei lehetnek:

        párkapcsolat

        család (szülő-gyermek, mozaik család, válás)

        barátság

        vállalaton belül, munkahelyi konfliktusok

 

A mediáció legfontosabb jellemzői:

        kontroll – a mediáció folyamata során és a megállapodáskor is az ügyfelek döntenek mindenben, övék a kontroll

        önkéntesség – a felek önként, saját akaratukból vesznek részt a mediációs ülésen

 

        titoktartás – a mediáción elhangzottakra a titoktartás vonatkozik a mediátor részéről